کد خبر: ۶۸۳۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸ 23 November 2018

 

 

کارلوس کی‌روش با وجود نتایج خوبی که همراه تیم ملی در جام جهانی به دست آورد این روز‌ها از گوشه و کنار طعنه و کنایه می‌شنود.
حالا حتی در جریان تماشای یک بازی ملی هم می‌توان جمله‌های انتقادی را به وضوح از زبان گزارشگر شنید. نمونه‌اش همین بازی ایران – ونزوئلا که جواد خیابانی به عنوان گزارشگر بازی از استراتژی کی‌روش انتقاد کرد و بازی با تیمی که در رنکینگ فیفا یک پله از ما بالاتر است و همین چند روز پیش ژاپن را متوقف کرده بود، بازی ساده خواند.
رویه صدا و سیما انگار تغییر کرده است. نه به آن روز‌ها که هیچ‌کس حق نداشت از سرمربی تیم ملی انتقاد کند و نه به امروز که حتی عادل فردوسی‌پور هم دیگر مثل قبل حامی سرمربی تیم ملی نیست. افکار عمومی تصور می‌کند بخشی از این ماجرا به تغییر مدیریت شبکه سوم سیما مربوط است و مدیران شبکه ۳ از مجریان و گزارشگران ورزشی خواسته‌اند دیگر به صورت مطلق حامی کارلوس کی‌روش نباشند.
عده‌ای هم معتقدند از آنجایی که قرار نیست بعد از جام ملت‌های آسیا همکاری کی‌روش و تیم ملی ادامه پیدا کند دستور حمایت از کی‌روش دیگر مفهومی ندارد و فدراسیون فوتبال هم دیگر مثل قبل اصرار نمی‌کند سرمربی تیم ملی به صورت جدی مورد حمایت قرار بگیرد، اما نمی‌توان رفتار‌های کارلوس را هم در این تغییر رویکرد نادیده گرفت. سرمربی تیم ملی نسبت به قبل کم‌تحمل‌تر شده و البته حمله‌های تند دستیارانش به حمید استیلی، یک خبرنگار و آن ماجرای مشت‌های گره شده بعد از شکست پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا در این تغییر فضا بی‌تأثیر نبوده است.
به موازات افزایش محبوبیت برانکو، به‌خصوص بعد از موفقیت پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا، محبوبیت کارلوس کی‌روش در جامعه فوتبال ریزش داشته و همین ریزش به خیلی‌ها جرأت داده تندتر از قبل درباره کی‌روش حرف بزنند، اما کی‌روش فعلاً کاری با این منتقدان ندارد. تمرکز سرمربی تیم ملی روی موفقیت در جام ملت‌های آسیاست. کی‌روش همان‌طور که خودش هم گفت: به حرف‌های چهار نفر خاص توجه ندارد و طرف حسابش میلیون‌ها ایرانی هستند که بعد از پیروزی‌های تیم ملی در جام جهانی به خیابان‌ها ریختند. کی‌روش خوب می‌داند موفقیت در جام ملت‌ها، دوباره فضای فوتبال را ملی خواهد کرد و مردم باز هم طرفدار تیم ملی می‌شوند.
البته نباید فراموش کرد اوضاع اقتصادی طی ماه‌های اخیر به گونه‌ای شده که دیگر فوتبال دغدغه اصلی مردم نیست و هموطنان ما، اولویت‌های دیگری دارند، اما این مسائل نباید باعث شود شاهد حمله به تیم ملی از طریق رسانه ملی باشیم. در شبی که تیم ملی با یک چیدمان دگرگون شده مقابل ونزوئلا بازی کرد و ۶۰ درصد مالکیت توپ را هم در اختیار داشت انصاف نبود از تیم ملی انتقاد شود و بازی با ونزوئلا را بازی ساده بنامیم. این تیم ملی ۴۵ روز دیگر باید در جام ملت‌های آسیا به میدان برود. مردم را باید در این روز‌ها به تیم ملی نزدیک کرد.

کارشناسان و گزارشگران پاسخ می‌دهند 
آیا رویکرد صدا و سیما نسبت به کی‌روش تغییر کرده است؟
* در جریان گزارش بازی تیم ملی مقابل ونزوئلا، جواد خیابانی گزارشگر این مسابقه انتقادات زیادی از نحوه بازی تیم ملی و عملکرد کی‌روش داشت. در برخی برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی هم شاهد انتقادات تند علیه سرمربی تیم ملی بوده‌ایم، اما اینکه آیا رویکرد صدا و سیما نسبت به کی‌روش تغییر کرده؟ سؤالی است که آن را با تنی چند از مجریان، کارشناسان و گزارشگران مطرح کردیم، این پاسخ‌ها را بخوانید.
مزدک میرزایی: دست‌مان برای انتقاد باز است
گزارشگر و مجری تلویزیون در این خصوص به منجیل خبر به نقل از خبر ورزشی گفت: نگاه ما چه از قبل و چه حالا حمایتی بوده و همواره از تیم ملی و سرمربی آن حمایت کرده‌ایم. این‌طور نیست که کسی به ما گفته باشد انتقاد کنید یا فلان حرف را بزنید. دست‌مان همیشه برای انتقاد باز بوده و اگر نکته‌ای وجود داشته که باید نقد شود، حتماً برای حمایت از تیم ملی گفته‌ایم، ولی در مجموع همواره از تیم ملی و کی‌روش حمایت کرده‌ایم و به این کار هم برای موفقیت تیم ملی ادامه خواهیم داد.
عادل فردوسی‌پور: نگاه ما حمایتی بوده است 
مجری برنامه تلویزیونی ۹۰ در این خصوص گفت: ما همواره نگاه حمایتی نسبت به تیم ملی کشورمان داشته‌ایم و همین‌طور پرسپولیس را هم در لیگ قهرمانان آسیا حمایت کردیم و معتقدیم کارلوس کی‌روش و برانکو ایوانکوویچ هر دو برای فوتبال ما زحمت کشیده‌اند و موفقیت‌های خوبی با آن‌ها کسب کرده‌ایم. نباید هم انتظار داشته باشیم این دو مربی مثل هم فکر کنند و اختلاف سلیقه آن‌ها طبیعی است، اما آنچه مسلم است ما نگاه حمایتی داریم و به هر دوی آن‌ها به یک اندازه احترام می‌گذاریم.
شهاب قاسمی: سیاست ما تغییر نکرده است 
مجری و گزارشگر رادیو ورزش و شبکه ورزش در این خصوص به منجیل خبر به نقل از خبر ورزشی گفت: سازمان صدا و سیما از روز اولی که کی‌روش وارد فوتبال ایران شد، تا به امروز نگاه حمایتی از تیم ملی و جایگاه سرمربی آن داشته است و سیاست ما هرگز تغییر نکرده و البته هیچ وقت هم تبلیغ‌کننده بداخلاقی‌های ایشان نسبت به مربیان ایرانی یا بعضاً رسانه‌ها نبوده‌ایم. قطعاً موفقیت تیم ملی آرزوی هر ایرانی است و ما هم در صدا و سیما برای موفقیت تیم ملی تمام تلاش خود را انجام می‌دهیم.
محمد سیانکی: قرار نیست کی‌روش را خراب کنیم
گزارشگر فوتبال در این خصوص به منجیل خبر به نقل از خبر ورزشی گفت: هرگز این‌طور نیست که به ما گفته باشند تیم ملی یا کی‌روش را تخریب کنیم. ما همواره حامی تیم ملی و سرمربی آن بوده‌ایم و از بچه‌ها حمایت کرده‌ایم، اما واقعیت تلخ این است که برخی از تماشاگران ما در مقطع فعلی به باشگاه خود بیشتر اهمیت می‌دهند تا تیم ملی و دلیلش شاید فخرفروشی برخی ملی‌پوشان باشد که باعث شده هواداران ناراحت شوند وگرنه سیاست صدا و سیما در قبال تیم ملی و کی‌روش حمایت قاطعانه است.
بیژن ذوالفقارنسب: لازم باشد نقد هم می‌کنیم
کارشناس فوتبال کشورمان در این خصوص گفت: همه ما عاشق تیم ملی کشورمان هستیم و قطعاً دوست داریم در جام ملت‌های آسیا قهرمان شود و جام بیاورد، اما قطعاً، چون دل‌مان می‌سوزد اگر لازم باشد تیم و سرمربی آن را نقد هم می‌کنیم و نقد ما کاملاً دلسوزانه و هدف‌مان پیشرفت تیم ملی کشورمان است. این‌طور نیست که، چون همه ما عاشق تیم ملی هستیم، چشم‌مان را روی واقعیت‌ها ببندیم و ضعف‌ها را گوشزد نکنیم. من هم حتم دارم سیاست صدا و سیما حمایت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار